Wednesday, February 13, 2013

Peringatan Bersama..

Salam..;)

Peringatan Bersama..;)

Awalnya aku tidak percaya diri, 
Dgn pakaian yg tertutup rapi,
Kawan2 berkata aku tidak trendy, 
Tapi abi dan ummi berkata aku sangat cntik dalam keadaan begitu... 
Wahai kawan yg bermimpi sanjungan, 
Cantik bukan bererti buka-bukaan, 
Cantik bukan bererti slalu berdandan, 
Dan cantik bukan bererti pujaan... 
Ku ulurkan jilbabku hingga terasa damai hatiku, 
Ku longgarkan pakaianku sehingga tertutup bentuk tubuhku... 
Ku lakukan semuanya itu demi cintaku pada Rabbi-ku,
Dan aku berbisik dalam hatiku,
Semoga engkau bhagia melihatku... 
Andai semua org memahami, 
cantik lahir bukanlah ukuran... 
Tapi cantik hati memikat smua org... 
dan yg utama berbudi pekerti, 
Seperti yg Rasul contohkan...

Jom Sahabat..Pelihara Aurat..

"Siapa kata menutup aurat nampak tak cantik? Yakinlah, yang Allah mewajibkan menutup aurat kerana untuk melindungi diri kita."

"♥ Dengan mengeluarkan kata kata agama, tidak semestinya aku seorang USTAZAH. :) ♥ Labuhnya tudung ku, tidak semestiny aku seorang yg ALIM
Dgn menasihati orang lain, xpula bermaksud aku ini adalah org yg TERBAIK.still jauh dari gelaran solehah.tp insyaAllah.berusaha mengecapinya..FIGHTING!!"..

Wsalam..;)








No comments: