Saturday, February 2, 2013

Cinta Dunia vs Cinta Akhirat~~

Salam..;)


- Cinta Dunia vs Cinta Akhirat -

* Apabila kita ada kereta besar jangan cakap, "wah! bestnya dpt naik kete besar ni. ni la hasil duit keje aku." TETAPI berdoalah, " Ya, Allah, bagaimanakah agaknya kenderaan aku di akhirat kelak?"

* Apabila kita berada dlm keadaan 'traffic jam' dan nampak VVIP berjalan di hadapan dgn diiringi polis dsb jangan berkata, "untunglah dia, boleh jalan cepat sbb ada org yg iring." TETAPI berdoalah "Ya Allah, mudah2an aku dapat berjalan laju di hadapan sekali dgn diiringi oleh malaikat pada hari akhirat kelak."

* Apabila kita melalui jambatan pulau pinang contohnya, berdoalah "Ya Allah, bagaimanakah agaknya keadaan aku apabila melalui titian sirat kelak?

* Apabila kita memakai pakaian jangan berkata, "Cantiknya baju aku ni ! Ok ke fesyen mcm ni?" TETAPI berdoalah "Ya Allah, adakah pakaian yg aku pakai ini pakaian syurga atau pakaian neraka?" 

Sumber : Tanyalah Ustazah TV9


No comments: