Friday, December 14, 2012

Merangkak Dan Bertatih~~

Salam..
Ape khbr semua??moga kalian diberkati Allah selalu..
Maaf lame xupdate blog..;)

ok..berdasarkn tajuk diatas..
Merangkak dan bertatih..ape 2???

sahabat2 ku sekalian...

Menjawab pertnyaan shbt2..teringat perbualan ku bersama shbt seperjuangan ku..

Soalan 1 : ramai shbt ku yg brtnya..adakh sya bosan atau tidak tntg perkongsian ilmu dgn kwn2??

Jawapan : sahabatku...Duhai hati, biarkan nanti dia sendiri yang jemu bertanya. Jangan biarkan dirimu jemu mendengar dan menjawabnya. Sebagai daie, biarlah kalau orang jemu dengan kita. Jangan kita jemu dengan orang. Sebab setiap orang adalah 'lubuk pahala' buat si daie. Ya Allah, kuatkan hati-hati dan para duat di jalan-Mu.

Pendakwah adalah murabbi bukan selebriti..kmi mcri mardhatillah..dalam bdkwah kita sering diuji..sedangkan Rasulullah bdkwah mghadapi plbagai rntgn..ape lgi kte insan biasa..yg sering mlakukn dosa..
jgn takut untk mjadi pdkwah..

"Jangan Takut untuk terbang tinggi...kalau jatuhkan parah.."
Tapiiiiiiiii..............
 "kalau kita tak cuba terbang tinggi, sampai bila pun kita takut untuk mencuba. Lagipun kita tetap mendapat nikmat berusaha dan mencuba". 

Nota untuk para Da'ie..
Apabila kita sndiri di uji dgn apa yg sering kita dakwahkan..
itu petanda Allah sedang mdidik kita agar melaksanakan apa yg kita perkatakan..
Bersyukurlah krna Allah masih sudi mgingati kita dlm usaha kita mgingati manusia!!
Selama2nya kelembutan tdk akn pernah tewas dgn kekerasan..percayalah wahai pendkwah..
Mujahadah memang perit..tapi lawan tetap lawan!!
kerana ape????
kerana natijahnya tersangatlah hebat!!
Tahniah!! kerana mymbung perjuangan Rasulullah..;)

Soalan 2 : Mereka mengatakn sya hebat?

Jawapan : sya tdk hebat..sya juga lakukn kesalahan..sya bkn maksum..tegur sya jika sya mlakukn kesilapn..jgn mbenci dan diam tnpa sepatah kata..sya diciptakan oleh Allah..sme seperti kalian..khalifah allah..yg msh mcri chaya2 buat mnerngi kgelapan di spnjg perjalnan..Sya mjadi perantaraan Allah kpda kalian..dlm mympaikn dkwah..kdng2 sya tersasar juga..krana sya juga mnusia biasa yg sering alpa..Umat akhir zaman tiada yg sempurna..usahlah mendabik dada mngatakn sya nie benar sntse..jgn kalian kte sya hebat..sya pinjaman Allah..allah yg mciptakn sya lgi hebat..disebabkn dia hebat..dia ciptakn semua hmbanya hebat2..prcayalah..byk lgi yg perlu sya pelajari.byk ilmu perlu diisi...byk kekurgan sedikit shja kelebihn..

kekdng aku terlalu biadap myoalMU,..
knpa aku??
tidak mereka??
tidak dia??
terasa egonya hati..
trasa kasarnya jiwa bhadapan dgnMU..
aku tidak redha..
ahhh..
aku si debu yg hina..
terbng bagai habuk dkaki lngit..
sudah dkendong..ingin pula djunjung..
YA ALLAH..
berikanlah aku krendahan hati..
agar aku mmpu..
mrayu2 padamu Ya Allah..
beriknlah klmbutan hati..
agar aku berteleku tunduk dan trsembam ditelapak redhaMu..
Aku ingin pulang ke padaMU~~:'(

Menuntut ilmu adalah Taqwa.
Menyampaikan ilmu adalah Ibadah.
 Mengulang-ulang ilmu adalah Zikir.
 Mencari ilmu adalah Jihad. 
(Imam Al-Ghazali)

shbtku..jgnlah kbrgntunganmu hnya pada diriku..krna kdng2 sya juga sering trjatuh dan tertumus ke lembah2 kmungkaran..tpi letaklah kbergntungan kalian hnya pada Allah..bukn pda mnusia atau sesiapa...jika anda mletkkn kbgntungn pda mnusia hnya skejap sje dan tdk dpt ape2..tpi letklah kbgntungn kalian hnya pda Allah yg selayaknya..pada Allah segala2nya kalian dapat dan kekal abadi..;)

 Belajar untk tdk brgntung harap kpda manusia..sebaliknya jadikn Allah sbagai penolong dan Nabi Muhammad sbgai pmbakar smgat!!

"Aku adalah anak-anak panah Islam. Campakkanlah aku ke mana sahaja, aku tetap berjuang demi Islam!" - Saad Bin Abi Waqqas, Tokoh Pemanah Islam.

sahabat2ku..
memetik kata2..
Rabiatul Adawiyah..
"Aku mgabdi kpda Allah bkn krna takut kpada nerakaNYA..
bkn pula krna masuk syurgaNYA..
tetapi sya mgabdi krna cntaku padaNYA..
Tuhanku..
jika ku puja Engkau krna takut pada nerakaMU..
maka bakarlah sya di dlmnya..
dan jika sya puja Engkau krna mghrapkn syurgaNYA..
jauhkn sya dripdanya..
tetapi jika Engkau ku puja semata2 krna Engkau..maka jgnlah smbunyikn kcntikanMU yg kekal itu drpda sya..:'( ♥

Hati itu kdngkala prlu jua diketuk ia dgn ujian..agar ia

 terdidik untk tdk sntse selesa pda zon 'kesukaan"..tapi selesa

dgn zon "kesakitan'.jadi snyumlah wahai shbtku, walau suka

 atau duka..krna yg suka itu anugerah dan yg duka itu tarbiyah

 dri Ilahi buat hambaNYA yg dkasihi..salam ingatan..

buat diri ini juga..;) ♥

SAYA NAMPAK KUAT! TETAPI DI SEBALIK KEKUATAN ITU , SAYA SEBENARNYA , SEDANG MENGUMPUL SERTA MENCARI KEKUATAN UNTUK TERUS BANGKIT DAN MENYULAM HATINYA YANG RETAK SERIBU ! :')

 SAYA  ibarat pemandu lesen L di jalan kehidupan. Sering lakukan kesilapan. Sangat dahagakan bimbingan. Bukan kutukan dan cacian..ku hanya mampu tersenyum.jadi saya perlukan semangat dan doa dari anda..anda...anda..dan anda semua.....;)

Sedang sya masih merangkak dan bertatih di dlm dunia ini..dgn pergerakan yg nampk perlahan..dan kdng2 terhenti sketika..dan masih juga terjatuh tertumus ke bawah..moge Allah permudahkn jalanku untk ke syurgaNYA..;) Amiinnn...

salam...;)








No comments: