Sunday, June 24, 2012

BuatMu Ayah Tersayang~~

salam..
ok straight forward...sape ade ayah????
angkat tangan skng!!!

ok..sume ade ayah...walaupon yg hidup mahupon da mninggal dunia~~

sape sayang kan ayh dia ??????

sume akn jwb...saya!! btol tak???

ok!!saya pon sayangkn ayah saya jgk....

kwn2 ku sekalian...
kalau sayangkn ayah...
kenapa msty mdedahkan  aurat???
knape msty tak pakai tudung??'
knpe msty tak solat???knpe msty pkai tudung tak menutupi dada...bukankah wajib menutup bhgian dada...

kawan2 ku...

tahukah kamu...???
yg dosa kamu lakukan dibawa dan dipegang oleh ayh kamu....
 abg..adik lelaki kamu...
tahukah kamu????

kalau sayangkn mereka..kita akn pakai pakaian yg menutup aurat...mjaga batas pergaulan antra lelaki dan perempuan...kerana kita sayangkn ayah...kita tak nak ayh tercampak di dalam neraka kerana dosa2 kita...walaupon nmpk kecil..tapi sbenarnya besar...

betol tak kawan???

kalau sayangkn mereka berubahla...jgn tarik mereka ke neraka..mereka tdk bersalah...dosa mereka pon msh byk...klau sayangkn mereka berubahlah...berubah bukan kerana mereka...berubah krna yg maha satu iatu Allah..niat kerana Allah...

smpi sini je..tazkirah saya...lelaki yg ingin mjadi suami saya..lelaki itu msty macam ayah saya...!!

ayah berat ini mendng wajahmu..yg sntse penat mbesarkn kmi adkbradik....dgn mcm2 ragam dan kerenah kami..daku yg sering memeningkn kepalamu...saya tak akn biarkn ayah mnangung dosa yg kecil..hnya keran auratku yg tak terjaga...sya akn berpakaian sopan...agr ayah tak tercampak dineraka...nauzubillah...saya akn mjaga aurat sya...;) jom kawan2 berubah...;)

thank you for loving me...kau sempurna bagiku...tak kurang sesuatu..kau terima apa adaku...


:Kalau tahu begini damai dan selamatnya rasa menutup aurat dengan sempurna..nescaya saya tak akan tunggu walau sesaat untuk berubah!


Bagi mereka yg dari kecil tak pernah bertudung atau masih tak menutup aurat dengan sempurna, masih tidak bosankah anda dgn kehidupan sedemikian? mungkin apa yg anda dpt, KEBEBASAN BERFESYEN..NAMPAK 'HOT'...DAPAT PERHATIAN YG LEBIH DRPD LELAKI-LELAKI YG TIDAK MENUNDUKKAN PANDANGANNYA.. Cuma itu?hmm.


Bagi mereka yg sudah disapa dgn Hidayah Allah tp masih mahu menanti, Jangan pernah ingat Hidayah itu akan tetap menanti dipintu hati anda. mungkin ia pergi dan tidak kembali menyapa hati. Juga mungkin selangkah anda kehadapan.. malaikat sudah datang menjemput. RUGINYA meninggalkan dunia dlm keadaan sedemikian dan hajat murni di hati HANYA DIPENDAM!

# bagi yg sudah berubah, teruskan langkah. jgn pernah rasa kita ni "dah baik". 
selagimana bergelar insan..kita tidak akan pernah Sempurna dan harus sentiasa memperbaharui diri,iman dan amal.. 


biarlah org kata : Harap je pakaian labuh meleret, akhlak tak semegah manapun.
aku tetap aku : katalah apa saja, asalkan aku mujahadah!



biarlah orang kata : tak trendy lerr!
aku tetap aku : muslimah trendy 'tidak dihadapan manusia' !

# cuma satu aku mohon, doakan aku kekal bertahan, dan kekal akhlak semakin kehadapan,insyaallah!

peringatan buat diri saya terutamanya.,..



No comments: